mindenmentes gasztroélmények

kölesgolyó

Kakaós kuglóf, ami épp nem kuglóf alakú, de liszt-, tej- és tojásmentes

2015. március 15. - kölesgolyó

Azért kuglóf, mert a legjobban talán arra hasonlít az íze, amúgy sima kakaós sütinek is hívhatnánk. 

Ennek a receptnek története van. Amikor kiderült, hogy kb. mindenre érzékeny vagyok, vadul elkezdtem recepteket kutatni a neten. Ekkor bukkantam rá Nóri mindenmentes konyhájára, és egy kuglóf receptre. Nagyon nagy segítség volt akkor Nóri blogja: átolvasgattam a receptjeit, és megértettem csomó dolgot a mindenmentes főzéssel kapcsolatban.

Ugyanakkor Nóri sok olyan alapanyagot használ, amit én nem ehetek, ezért kénytelen voltam cserélgetni a hozzávalókat. Talán ezért is, de én sosem voltam maradéktalanul elégedett az eredménnyel, sosem lett olyan finom, mint vártam. Elvitatlhatatlan azonban, hogy életmentő volt az első hónapban ez a kuglóf recept. Ez a süti volt az, amit tavaly nyáron az első mindenmentes utazásunkra is magammal vittem. Azóta viszont valahogy egyszer sem volt kedvem újra elkészíteni.

De mostanában, a húvsét közeledtével nem hagyott nyugodni ez a kuglóf-téma. Kicsit variáltam rajta, kihagytam azokat, amiket nem szeretek vagy nem ehetek. Andrisnak semmi sem lehet elég kakaós, ezért kakaósabbá, édesebbé tettem. Így lett ez a recept, ami kicsit még Nórié, de kicsit már az enyém is, és végre nekem is elég finom.

img_3231.JPG

Hozzávalók:

  • 150 g kölesliszt
  • 25 g lenmagliszt
  • sok-sok kakaópor, úgy 5 evőkanál
  • 1 kk szalakáli (vagy szódabikarbóna, csináltam már azzal is, de szerintem úgy nem olyan finom)
  • egy csipet só
  • 4-5 evőkanál olaj
  • 80 g xilit
  • vaníliakivonat
  • 2 dl növényi tej
  • 1 db alma
  • fél dl víz

Elkészítése:

1. Az almát megpucolom, felkockázom, és a fél dl vízben felteszem főni. Ez lesz ugye a tojáspótlónk.

2. Összekeverem a száraz hozzávalókat, a liszteket, a kakaót, a xilitet, a sót és a szalakálit. A tészta alapja a kölesliszt, a lenmag csak azért van benne, hogy segítsen összetartani a tésztát.

3. Ha megfőtt az alma, hozzáadom a tejet, az olajat és a vaníliakivonatot, és botmixerrel pépesítem az almát. (Magában az almát is pépesíthetjük, de könnyebb, ha már hozzáadtuk a folyékony hozzávalókat.

4. Összekeverem a száraz és a folyékony alapanyagokat. Robotgéppel szoktam, úgy gyorsan megvan.

5. Kiolajozok egy sütőformát (most épp kenyérsütőt választottam), és a kölesliszttel kilisztezem.

6. Beleöntöm a masszát, majd beteszem a 200 fokra előmelegített sütőbe. Kb. 40-50 perc alatt sül meg. Porcukorral, lekvárral isteni.

img_3234.JPG

img_3232.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kolesgolyo.blog.hu/api/trackback/id/tr437271551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása