mindenmentes gasztroélmények

kölesgolyó

Shepherd's pie, azaz pásztor pite - mindenmentes és laktató

2014. november 24. - kölesgolyó

Ahogy egyre hidegebb van, egyre jobban vágyom olyan étkekre, amik jó laktatóak, felmelegítik testem-lelkem, azaz igazi comfort foodok. Mivel a kategória nagymesterei szerintem kétség kívül az angolok, ötlet híján szétnéztem pár angol oldalon. Így bukkantam Gordon Ramsay receptjére, amit kis módosítgatásokkal el is készítettem, mutatom, hogyan.

 photo 1.jpg

Hozzávalók a húshoz:

  • 60 dkg darált hús (én épp sertést kaptam, de marha vagy borjú is lehet, sőt!)
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 répa
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • paradicsom püré vagy passzírozott paradicsom
  • vörösbor
  • kakukkfű
  • rozmaring
  • só, bors
  • olivaolaj

A püréhez:

  • 60 dkg krumpli
  • margarin
  • szójatej
  • szerecsendió

photo 2.jpg

Elkészítés:

1. Megpucolom a krumplit, felkockázom, és sós vízben felteszem főni.

2. 3-4 evőkanál olivaolajat hevítek, és rádobom a húst.

3. A répát, a hagymát és a fokhagymát kis lyukú reszelőn hozzáreszelem.

4. Hozzáadom a bort, a paradicsomot és a fűszereket. De hogy milyen mennyiségben? Nehéz megmondani. Nekem olyan 5-6 evőkanál paradicsom és 1 dl bor kellett ahhoz, hogy a végén pörköltszerű alapot kapjak.

5. Összetöröm a krumplit, hozzáadok kb 3 evőkanál margarint, és egy deci tejet. Sózom, adok hozzá szerecsendiót. Kézi mixerrel összekeverem. Nálunk Andris a nagy pürékóstoló: ő akkor szereti, amikor nagyon krémes, kellően sós, és érződik rajta a szerecsendió.

6. Előmelegítem a sütőt úgy 200 fokra.

7. A húst egy tűzálló tálba teszem. Ügyelek rá, hogy az olajos, zsíros rész az edényben maradjon - ilyenkor félre szoktam billenteni és megvárom, míg lefolyik róla, a többit pedig átkanalazom.

8. A húson egyenletesen eloszlatom a pürét.

9. Kb. fél órára teszem a sütőbe, épp csak hogy picit megpiruljon a teteje.

10. Senkit ne tévesszen meg, hogy nem fotogén. Nem tehet róla szegény. Vörösborral pedig tényleg csuda finom! :)

 

Ha tetszett a recept, kövess a facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://kolesgolyo.blog.hu/api/trackback/id/tr506929785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása