mindenmentes gasztroélmények

kölesgolyó

Bolognai spagetti mindenmentes tésztával - avagy rájöttem, hogy nem kell félni a hajdinától, meg is lehet szeretni.

2014. szeptember 07. - kölesgolyó

Ez a recept két (vagy három) dolognak köszönhető: (a tésztaimádatom mellett) Mautner Zsófi imádatos paradicsomszószának és a Culinarisban arany áron kapható hajdina tésztának.

Megmondom őszintén, nagyon sok szomorú pillanatot okozott már nekem a hajdina, mert gyakorlatilag minden, amit hajdinalisztből készítettem ehetetlenül rossz lett. Ezért csak közepesen villanyozott fel, mikor valami véletlen folytán rábukkantam az interneten erre a mindenmentes tésztára. Azt hittem rémes íze lesz ennek is. Andris lelkesebb volt, mint én, végül ő ment el a Culinarisba, hogy megvegye, hátha mégsem olyan rossz, és ettől kicsit bővül a fogyasztható élelmiszerek köre számomra. A tészta ugyanis mindenmentes: se tojás, se gabonafélék, semmi!

Aztán rászántam magam, hogy megkóstoljam, de egyfajta biztosítékként a szószt Mautner Zsófi atombiztos csúcsfinom paradicsomszósz receptje alapján készítettem, arra számítva, hogy ez elnyom minden mellékízt, ha rosszra fordulnak a dolgok. Végül minden csodásan alakult :) 

IMG_1483.JPG

 

Hozzávalók:

  • fél kg darált hús (ezt Mautner Zsófi receptjében nincs, de egy férfinak húsmentes tésztát adni...)
  • 5 dl passzírozott paradicsom - nekem minden évben Anyukám tesz el paradicsomot, annál finomabb nincs is, majd megosztom a titkát :)
  • egy közepes fej vöröshagyma
  • pár gerezd fokhagyma
  • egy répa
  • néhány szár zeller
  • egy szép nagy paradicsom
  • olivaolaj
  • oregano, bazsalikom, só, bors

 

1. Az oliván megpirítom a hagymákat.

2. Ráteszem a húst, sózom, borsozom.

3. Amikor megpirult, hozzáadom a paradicsomlevet, a répát, a zellert és a zöldfűszereket.

4. A paradicsom héját lehúzom, felvágom és ezt is hozzáadom. Tipp: ha egy kis edénybe forralunk vizet, és a hasán kicsit bevágott paradicsomot egy kis időre beledobjuk, utána nagyon könnyen le tudjuk húzni a héját.

5. Addig főzöm, amíg a paradicsom szét nem fő. Ha ez megtörtént, kihalászom a zellert és a répát.

6. A hajdinatésztát a csomagoláson jelzettek szerint főzöm 5-6 percig, és leöblítem tálalás előtt. A hajdinatészta nem szívja magába úgy a vizet, mint a hagyományos, szóval nem hogy nem rossz, hanem egyszerűen szuperfinom! :)

IMG_1484.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kolesgolyo.blog.hu/api/trackback/id/tr976632103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása