mindenmentes gasztroélmények

kölesgolyó

Lisztmentes diós kifi, avagy nem lehet elég korán elkezdeni készülődni karácsonyra

2014. október 05. - kölesgolyó

A héten mart belém először az érzés, hogy ez a karácsony bizony más lesz, mint a többi. Ez lesz az első mindenmentes karácsonyom. Persze én is olyan lány vagyok, aki a felnőtt korát gyakorlatilag végigdiétázta (ez nálam azt jelentette, hogy egészségesebb alapanyagokat használtam, és délelőtt főleg gyümölcsöt ettem), de a karácsony ez alól mindig kivétel volt. A karácsony az az ünnep, amikor legális reggeltől estig folyamatosan enni. Ez hagyomány. És idén bizony nem lesz egyszerű dolgom, ha a jó szokásaimat meg akarom tartani, ezért nem lehet elég korán elkezdeni készülődni az idei karácsonyra. Amúgy is már csak 81 nap van addig, de hát ki számolja... :)

Nálunk az ünnepek egyik támpontja biztos ez a lisztmentes diós kifli lesz. Eddig is mindig készült ehhez hasonló, most mindenmentesítettem. Azon túl, hogy az ételérzékeny számára semmi ártalmas nincs benne, kb. fél óra alatt el is készül, ami a nagy karácsonyi kapkodásban még jól jöhet. 

És amellett, hogy jó kis karácsonyi süti, azért az októberi hideg estéken is jól esik.

photo-3.JPG

Hozzávalók:

  • 20 dkg mandulaliszt/makadámdióliszt
  • 20 dkg darált dió
  • 20 dkg növényi vaj
  • 5 dkg cukor (nálam most barna)
  • valami vanília (nálam most jobb híján vaníliaaroma)

Elkészítés - láthatjátok, szuper egyszerű:

0. Előmelegítem a sütőt 200 fokra.

1. Egy nagy tálban összekeverem az összes hozzávalót.

2. Amikor már összeállt, a kezemmel kis kifliket formázok belőle, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem. Érdemes kicsi, karcsú kifliket gyártani, mert nekem egészen összenőttek - fogalmam sincs, miért :)

3. 200 fokon 20 perc alatt készre sütöm.

photo-2.JPG

 

 

photo.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://kolesgolyo.blog.hu/api/trackback/id/tr776762001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása