mindenmentes gasztroélmények

kölesgolyó

Sacher torta, karácsonyra, lisztmentesen

2014. december 17. - kölesgolyó
Ígértem, hogy majd lesz pár karácsonyi sütirecept a blogon. Aztán persze győzött a munka, a vizsgák, és elmaradt a főzés. De most az utolsó pillanatban még előállok egy klasszikussal. Szóval mindenmentes sacher torta jön.
img_2831.JPG
Hozzávalók:
  • 15 dkg mandula vagy makadámdióliszt
  • 1 banán
  • 10 dkg vaj
  • 5 ek cukor
  • annyi kakaó, amit a vaj felvesz
és ez kétszer. Ugyanis ez lesz a két lapja a tortának.
Töltelék:
Anyukám sárgabaracklekvárja
Csokimáz:
az egyszerűség kedvéért én Dr. Oetker felmelegítős tortabevonóval csináltam. A leírás szerint nincs benne semmi káros (tej, glutén, stb.), csak az van ráírva, hogy nyomokban tartalmazhat, erre viszont szerintem kb. képtelenség odafigyelni.
Elkészítés:
1. A banánt villával összetöröm.
2. Hozzáadom a lisztet és a cukrot.
3. A vajat felmelegítem, és hozzáadok annyi kakaót, amennyit felvesz.
4. Tortaformába teszem (belenyomkodom, mert nem lesz folyós), és kb 20 perc alatt 200 fokon megsütöm.
5. Ezt mindet megismétlem (igen, nekem csak egy formám van, szóval meg kellett csinálnom külön-külön), vagy légkeverésesen együtt is megsüthetem (ez esetben alacsonyabb hőfokon).
6. Amikor kihűlt mindkét “tortalap”, jó sok lekvárral megkenem az egyiket, és a tetejére teszem a másikat.
7. Ezután forró vízben felmelegítem a tasakban a tortabevonót, levágom a sarkát, és szép lassan ráfolyatom. Épp elég lesz rá, szépen el kell simítani, hogy az oldalára is jusson.
8. Ha készen vagyok pár órára hűtőbe teszem. Nagyon finom, tényleg hasonlít az íze a sacher tortára, már ahogy emlékszem még rá… :)
Tipp: ha szeretnéd, lekvár helyett diós töltelékkel is elkészítheted, s akkor kicsit olyan lesz, mint a zserbó.

A bejegyzés trackback címe:

https://kolesgolyo.blog.hu/api/trackback/id/tr586993651

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása