mindenmentes gasztroélmények

kölesgolyó

Gyümölcsös morzsa a csodás reggelekért/reggelikért

2014. szeptember 07. - kölesgolyó

A(z egyik) kedvenc étkezésem a reggeli: imádok az erkélyen ücsörögni Andrissal, kávézgatni, eszegetni, olvasgatni, beszélgetni. Amikor elkezdtem a diétát, az étkezések eléggé funkcionálissá váltak, ettem, mert majd' éhen haltam. Nem volt ugyanis túl nagy választék eleinte: kiesett a palacsinta, a tojás, a péksütik, nem volt értelme nagy feneket keríteni a reggeliknek. Ezért csak gyorsan ettem egy kis gyümölcsöt, ittam egy teát és kész. Pont ezért Andris is leszokott a nyugis, kiadós reggelizésről. De úgy döntöttem, kihasználom a nyár utolsó hétvégéjét, és kitalálok valamit, hogy újra csodás hétvégi reggeleink legyenek.

Morzsát, vagy eredeti nevén crumble-t Jamie Olivertől tanultam készíteni. Minden eredetileg angolos kajában rá hagyatkozom, és még sose bántam meg. Régebben, amikor még lehetett, zabpehelyből készítettem, és vaníliafagyival ettük. De most itt a mindenmentes változat.

IMG_1684.jpg

 

Hozzávalók:

  • bármilyen gyümölcs, úgy 30 dkg, lehet málna, alma, cseresznye, meggy, körte, ki mit szeret :) (én a fagyasztóban talált málnát, kb. 25 dkg, és egy almát tettem bele)
  • úgy 10-15 dkg mandulaliszt (tudom, nem vagyok túl precíz, de hát reggel készült, nézzétek el légyszi)
  • 5 dkg növényi vaj
  • fahéj
  • egy vaníliarúd belseje kikaparva
  • cukor vagy méz - annak aki igényli

 

0. Előmelegítem a sütőt 200 fokra -  csak hogy erre se kelljen várni :)

1. A gyümölcsöket nagyjából egyforma méretüre aprítom és egy tűzálló tálba teszem.

2. Meghintem fahéjjal, a vaníliával, ráteszem a cukrot vagy mézet, ha szeretném

3. A lisztet és a vajat kézi mixerrel addig keverem, amíg morzsa állagú nem lesz.

4. Egyenletesen a gyümire szórom, és be a sütőbe. Kb. 20-25 perc alatt megsütöm, szépen megpirul a teteje. Még forró volt, mi már nekiestünk :)

 

IMG_1685.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kolesgolyo.blog.hu/api/trackback/id/tr256652059

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása