mindenmentes gasztroélmények

kölesgolyó

Tészta diétázóknak - a legjobb élményem, mióta mindenmentesen élek!

2015. április 08. - kölesgolyó

Azt hiszem párszor leírtam már, hogy számomra a legnagyobb csapás az volt, amikor megtudtam, hogy kb. mindenre érzékeny vagyok, hogy nem ehetek tésztát. Aztán alapos kutatómunkával ráleltem a hajdinatésztára. Ezzel csak az volt a baj, hogy ha enni akarok, akkor vagy a Culinarisban tudom megvenni (igen, csak ott, sehol máshol nem találtam), vagy külföldről kell rendelni, mondanom sem kell, hogy mindkét verzió iszonyat drága. Meg az az igazság, hogy kicsit más, mint amit mi tésztának hívunk: nagyon vékony, nyúlós és, de tényleg, sose tudok belőle annyit enni, hogy jóllakjak.

Aztán úgy két-három hete besétáltam egy bioboltba. Kivételesen volt időm és energiám is nézelődni - nekem erre rá kell szánnom magam, mert tényleg mindent végig kell olvasnom, mert annyi összetevőt el kell kerülnöm, tök kimerítő. De ami a lényeg: csodás dologra bukkantam. Csicseri tészta a neve. Már a csomagolás is mintha nekem készült volna. Azzal kezdi, hogy mi NINCS benne. És ott bizony fel van sorolva MINDEN, ami nekem problémás. Annyira meglepődtem, hogy úgy háromszor átolvastam, azt is, hogy mi nincs benne, meg azt is, hogy mi van. Legfontosabb, hogy csicseriborsó lisztből készül, és az, hogy nincs benne glutén, tej, tojás, szója, kukorica, burgonya, rizs és gabona, szóval tényleg tökéletes. És igen, még tudom tetézni! Van belőle cérnametélt, fodros kocka, spagetti, makaróni, a hajdinatésztánál lényegesen olcsóbb, és hát lássuk be, ez sem mindegy.

A legmenőbb, hogy a gyártó, aki magyar (!), feltüntette a weboldalának címét is a csomagoláson, szóval egy jó nagy adag diós tészta után gyorsan be is vásároltam. Ezután gondolom mondanom sem kell, hogy még telefonon is felhívtak, hogy egyeztessük a szállítás részleteit.. Szóval csodás!

Az első csicseri tésztám diós lett - nem is tudom, mióta vágytam rá. Olyan gyorsan megettem, hogy fotózásra nem is gondoltam. De illusztrációként íme néhány kép a mai vacsinkról, ami krumplis tészta lesz.

dsc_0047.jpg

dsc_0005.jpg

dsc_0040.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://kolesgolyo.blog.hu/api/trackback/id/tr217351516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása